RAST HABER- Sondakika İslami haber RASTMEDYA RAST YAYINLARI

Anadolu Ajansı ve Batı Medyası, Bu Sefer Şam’daki Kaide’ciler İçin Seferber Oldu

Batı medyası ve Anadolu Ajansı, Şam’ın suyunu zehirleyen El Kaide’cileri korumak için seferber oldu.

Anadolu Ajansı ve Batı Medyası, Bu Sefer Şam’daki Kaide’ciler İçin Seferber Oldu
04.01.2017 © RAST HABER

Suriye ordusu ve müttefikleri, İran-Rusya-Türkiye üçlüsünün vardığı mutabakat uyarınca, IŞİD ve Nusra Cephesi’ne yönelik operasyonlarını sürdürüyor.

Ordu, son olarak Şam’ın batısında bulunan ve başkentin bin yıllardır su kaynağı olan Vadi el-Barada’da Nusra Cephesi’ne müdahale etmeye başladı.

Buradaki Nusra’cılar ve “ılımlı” ÖSO’cular, Şam’da yaşayan milyonlarca kişiyi, su kaynağına mazot katarak susuz bırakmıştı.

22 Aralık’taki bu olaydan iki gün önce de, IŞİD Halep’e giden suyu kesmişti. Şam’da ise elektrik ve doğalgaz hizmetleri de bu yüzden aksadı. 

Vadi el-Barada, 2012 yılından bu yana “muhaliflerin” kontrolü altında bulunuyor. Bölgede bulunan Nusra Cephesi, Temmuz 2016’da 15 Suriye askerini infaz etmişti.

Geçen hafta, Suriye ordusu Vadi el-Barada’daki silahlılara bir teklif götürdü. Teklifte, isteyenlerin İdlib’e gidebileceği söyleniyordu.

Ancak başta Nusra Cephesi olmak üzere, silahlı gruplar bu teklifi reddetti ve Şam’a giden doğalgaz hattını kesti.

Silahlı grupların suya zehir katması üzerine ordu bölgeye operasyon başlatırken, AA ve Batı medyası hemen kara propagandaya başladı.

Örneğin hemen ortaya çıkan ve Barada’da faaliyet yürüttüğü iddia edilen “sivil” kuruluşlar, “100 bin sivil Barada’da kuşatma altında!” iddiasını dolaşıma soktu. Bu 100 bin sivilin kaynağı ise bilinmiyor, zira 13 köyden oluşan Vadi el-Barada’nın savaş öncesi nüfusu 20 bin civarındaydı.

Kötü şöhretli “Beyaz Miğferler” de bölgede yürüttüğü faaliyetleri sosyal medya hesabından duyurdu.

AA da, Vadi Barada’ya yönelik operasyonu “100 bin sivil” anaonsuyla duyurdu ve “Suriye’nin yeni ‘Halep’i: Barada Vadisi” başlıklı haberinde şunları söyledi:

Barada Vadisi’ne havan toplarıyla, topçu ateşi ve varil bombalarıyla saldıran rejim ve Hizbullah, dün 4 sivilin ölümüne, onlarca kişinin de yaralanmasına neden olurken, Esed rejimi ordusuna ait helikopterler bölgeye klor gazı içerikli varil bombası attı.

Şam’ın suyun kesilmesi üzerine, Batı medyasında derhal “su dağıtım ünitesini rejim uçakları vurdu” haberi dolaşıma sokuldu. Ancak “muhalifler”, suyu kendilerinin zehirlediğini açıkça dile getiriyorlardı:

Buna rağmen The Guardian, 2 Ocak’ta yayımladığı haberinde, “Esad güçleri Vadi Barada isyancılarını bombaladığı için yüzlerce Suriyeli kaçıyor” başlığını kullandı.

Ancak haberde, “kaçan” Suriyelilerin ordu tarafından güvenli bölgelere yerleştirildiği söyleniyor. Yani, “Esad güçleri”nden kaçanlar, yine “Esad güçleri”nin olduğu bölgere gidiyor!

Dahası, The Guardian haberi, sanki ordu ateşkesi bozuyormuşçasına sunuluyor. Oysa yine haberin içinde, İngiltere merkezli Suriye İnsan Hakları Gözlemevi (SOHR) yetkilisi, bölgenin ateşkese dahil olmayan Fetih eş-Şam Cephesi (Nusra Cephesi) kontrolünde olduğunu itiraf ediyor.

sol

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER