Yemen halkı, eskiden beri bir gelenek haline gelen Gadir-i
Hum Bayramını Çarşamba günü kutladı.
Yemen basını, Yemen’in çeşitli eyaletlerinde her kesimden
halkın şehir merkezlerinde, meydanlarda ve köylerde bir araya gelerek “Velayet
Günü” olarak adlandırılan bugünü kutladıklarını açıkladı.
Yemen Ensarullah Hareketi Lideri Seyyid Abdülmelik Bedreddin
Husi de Gadir-i Hum Bayramı vesilesiyle bir konuşma yaptı ve el-Husi'nin
konuşmasının önemli başlıkları şöyledir:
- Tüm müminlerin Gadir-i Hum Bayramını tebrik ediyorum.
- Yemen halkımız bu olayı yeni bir resmi veya geçici bir
olay olarak değil, nesiller boyu aktarılan ideolojik ve tarihi bir miras olarak
kutlamaktadır.
- Gadir Günü'nü kutlamak, Allah'a şükretmenin, O'nun büyük
nimetini ikrarın, nimetlerin tamamlandığının ve dinin tamamlandığının bir
ifadesidir.
- Gadir Günü'nün anısına, Peygamber Efendimizin Allah'ın
kendisine verdiği görevi aldığına ve iblağ ettiğine şehadet ederiz.
- Peygamberlik metninin korunmasına yapılan katılımdan biri
de Gadir Günü'nü kutlamak ve bugün Allah'ın Elçisi'nin iblağından bahsetmektir.
- İlahi peygamberler, ilahi takdirin diğer yönlerinin
eklendiği irşadi velayetin iletişim kanallarıdır.
- Allah'ın müminler üzerindeki velayeti, onları aşağılanma
ve zilletten kurtaran, hidayete ermelerini, haysiyet ve sevgi dolu bir millet
inşa etmelerini istediği hidayetin önceliğini ortaya koymaktadır.
- Kuran'ın emirleri, iman edenlere salt hükümler ve kuru
emirler şeklinde değil, izzet ve rahmet akacak şekilde nazil olmuştur.
- Kuran'ın müminlere yönelik öğreti ve talimatlarının
çoğunda, ilahi rahmet ve teşvik ile büyük hayır vaadinin saygınlığı ve izahı
vardır.
- Tağut'un hüküm ve egemenliği, sapıklığın kaynağına
uymaktır. Tağut, kendisiyle muhatap olana zulmeder ve onu saptırır.
-Tağuta tâbi olmak, onu cehennem ateşine sevk eden kültürel,
fikrî, amelî ve davranışsal düzeyde ve insanın hayat boyu gösterdiği çabalar
düzeyinde dalalet ve sapmadır.
- Tağut, insanın izlediği yol ve kaynaklarda ilahî
egemenliğini devam ettirmesine engel olan bütün unsurlar ve şeylerdir.
- Tağut yönetimi, bir baskı, yolsuzluk, kötülük ve insani,
içsel ve doğuştan gelen değerleri devirme kaynağıdır.
Risaletten sonra vilayetin devamı, İmam Ali'nin (a.s)
nesnelleştirdiği inancı tamamlama çerçevesindedir.
İmam Ali'nin (a.s) rolü, ümmet arasındaki koruyuculuğunun
devamı ile Yüce Peygamber ile bir bağ ve bağlantıdır ve bu çok önemli bir
roldür.
- İmam Ali'nin (a.s) velayet ve idaresinden istenen, ümmet
arasında ilâhî hidâyet siyasetini sürdürmek, dinin doğru şekliyle ve her türlü
tahriften uzak bir şekilde tesis ve tatbikini sürdürmekti.
- Velâyetin devamı, kulları arasındaki ilahi sünnette
gerekli olan bir şeydir, çünkü aksi takdirde, peygamberlikten sonraki boşluk
büyük bir olumsuz sonuç doğururdu.
- Velayet ve hakimiyetin yerini, milleti tüm bozguncuların,
fırsatçıların ve yanıltıcıların kurbanı haline getiren bir kaos ve boşluk alır.
-Velayet ilkesi, kültürel, dini ve entelektüel bağlılık
alanında sadık, yaklaşım, politika ve tutum içinde olmayı ve kargaşa ve kaos içinde
yaşamamamızı tavsiye eder.
- Bu dönemde İslam ümmeti için en büyük tehdit, düşmanların
kültürel, entelektüel ve içsel etkilerle bize hâkim olmaya çalışmasıdır.
- Amerika Birleşik Devletleri ve İsrail liderliğindeki
diktatörlük güçleri, kendi kurallarını bize dayatmaya çalışıyorlar ve
sızdıkları pencere bir kaos ve kültürel etki durumudur.