İran’ın etkili ve eski gazetelerinden Kayhan’ın genel yayın yönetmeni ve baş yazarı Hüseyin Şeriatmedari son yazısında ABD ile Körfez Arap ülkelerinin hazırladığı Hürmüz Boğazı hakkındaki ortak karar taslağının revize edilmiş versiyonunun Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi üyelerine dağıtılması konusunu ele aldı. Şeriatmedari’nin yazısı şöyle:
1- Haber ajansları, diplomatik kaynaklara dayandırdıkları haberlerinde, ABD ile Körfez Arap ülkelerinin hazırladığı Hürmüz Boğazı hakkındaki ortak karar taslağının revize edilmiş versiyonunun Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi üyelerine dağıtıldığını duyurdu. Daha önce ABD’nin BM Daimi Temsilcisi Mike Waltz, ABD ile Körfez Arap ülkelerinin, İran İslam Cumhuriyeti’ni Hürmüz Boğazı’nı kapatmakla suçlayan bir karar taslağı üzerinde çalıştıklarını açıklamıştı (!)
Belirtmek gerekir ki bu girişim, ABD’nin bir ay önce aynı içerikteki bir karar tasarısını BM Güvenlik Konseyi’ne sunmasının ardından gündeme gelmiştir; söz konusu tasarı Rusya ve Çin’in vetosuyla karşılaşmıştı. Son tasarının içeriği ve mahiyeti, veto edilen önceki tasarıdan farklı değildir. Sadece hukuki prosedürü koruyor görünmek amacıyla bazı değişiklikler yapılmıştır ki, kendi ifadeleriyle aynı veto edilmiş tasarının yeniden gündeme getirildiği düşünülmesin (!). Son taslakta, İran dosyasının BM Şartı’nın Yedinci Bölümü’ne sevk edilmesine ilişkin maddenin çıkarıldığı belirtilmektedir.
2- Söz konusu karar tasarısı, iki temel ve esaslı hususu tamamen görmezden gelerek Güvenlik Konseyi’ne sunulmaktadır: Birincisi; İran’ın Hürmüz Boğazı üzerindeki egemenliği, İran İslam Cumhuriyeti’nin yasal hakkıdır ve bu hak hem Cenevre hem de Jamaika uluslararası sözleşmelerinde tanınmıştır. Eğer bugüne kadar bu yasal hakkımızı kullanmadıysak…
yazının devamı için linki tıklayınız…
