Şeyh Sabahattin Türkyılmaz’ın yazısı şu şekilde;
İmam Hüseyin’in (as) kıyamının bir diğer felsefesi İslam
toplumuna hakim batıl hilafet sisteminin ve halifenin kutsallığını yıkmaktı.
Hilafetin kutsallığı var olduğu müddetçe İslam ümmeti ıslah edilemeyecek ve
İslam her geçen gün daha da tahrif edilerek yok edilecekti.
Toplumun hilafet algısı neydi? Müslümanların halifeliğe ve
halifeye bakış açısı neydi?
Peygamber sonrası bir sistem ortaya attılar, adına “hilafet”
dediler, din ve maslahat adıyla halife oldular, itaati farz kıldılar, itirazı
haram edip karşı gelenleri cezalandırdılar.
Emeviler, başa geçince de hilafeti kutsallaştırdılar, Allah’ın
halifesi, Peygamberin halifesi gibi unvanlar kullanmaya başladılar. Bu
kelimelerle halifeliğe kutsallık elbisesi giydirip dokunulmaz kıldılar ve
itirazın caiz olmadığını halka kabul ettirdiler.
Halifelik kutsallaşınca halife de mukaddes olmuş oluyordu.
Halife mukaddes olunca halifenin her yaptığı, verdiği her emir de kutsal
sayılacağı için sorgulanamazdı.
Hilafeti kutsallaştırmanın sebebi halifelerin yaptıklarını
meşru göstermek ve onların söz ve amellerine dini bir kılıf uydurmaktı. “Halife
yanlış yapmaz, halife Allah adına her şeyi yapabilir çünkü kutsal bir makamda
oturuyor” inancı hakim kılındı. İnsanlar, zulme ve adaletsizliğe dahi itiraz
edemez hale geldiler.
Sözde bu kutsal halifeler zulüm ve adaletsizliği Allah adına
yapmaya başladılar; harama da emretse kutsaldır, Kabe’yi yıkmak için emir verse
de bu emir kutsaldır, çarşamba günü cuma namazı kıldırsa da caiz olur, -daha
sonra-Harre olayında olduğu gibi Medineli Müslümanların canına kast edip
namusuna tecavüz de caiz olur.
Yazının devamını okumak için linki tıklayınız: https://rasthaber.com/tr/haber/yazar-haberleri/imam-huseyin-as-taguti-hilafetin-kutsalligini-yikti-136006