İran İslam Cumhuriyeti Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi, X sosyal medya platformunda yaptığı paylaşımda şu ifadelere yer verdi: “İsviçre’de, kendisinin talebine rağmen Grossi ile hiçbir görüşme gerçekleştirilmemiştir. Saldırıya uğrayan tesislere ve nükleer maddelere erişim sağlanmasına yönelik herhangi bir plan da bulunmamaktadır. Bu konular, yalnızca nihai bir anlaşma çerçevesinde ve karşı tarafın tüm yaptırımları sona erdirmeye yönelik pratik adımlarının neticesinde ele alınacak ve karara bağlanacaktır.”
Garibabadi paylaşımında ayrıca, “Medya yaygarası kopararak ‘kervan yolda düzülür’ politikasını yürütemezsiniz” dedi.
Daha önce bazı medya organları, ABD’li yetkililere veya Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) Başkanı Rafael Grossi’ye dayandırdıkları haberlerde, İran’ın nükleer tesislerinin denetlenmesi konusunda bir anlaşmaya varıldığını iddia etmişti.
