Hizbullah Genel Sekreteri Şeyh Naim Kasım, İran İslami Şura Meclisi Başkanı Muhammed Bakır Galibaf’a bir mesaj gönderdi.
Şeyh Naim Kasım’ın Meclis Başkanı Galibaf’a gönderdiği mesajın tam metni şu şekildedir:
İslami Şura Meclisi Başkanı Sayın Dr. Muhammed Bakır Galibaf Allah sizi muvaffak kılsın ve korusun
İran ve Amerika Birleşik Devletleri arasındaki anlaşmanın ilk ve en temel maddesi olarak; Lübnan da dahil olmak üzere tüm cephelerde İsrail rejiminin askeri operasyonlarını derhal ve kalıcı olarak durdurmasını sağlamak, Lübnan’a, halkına ve direnişine yönelik sergilediğiniz kararlı ve destekleyici duruşunuza olan derin şükranlarımızı ifade etmede kelimeler yetersiz kalmaktadır.
Sizler, Lübnan’a yönelik İsrail-Amerikan saldırganlığını dizginleyecek tek etkili umut ışığını gerçeğe dönüştürdünüz; böylece İran’ın hakkın, direnişin ve mazlumların gerçek hamisi olduğunu tüm dünyaya kanıtladınız. Eğer başkaları da İran’ın açtığı bu yolu takip etseydi, Amerika ve İsrail bu derece hadsiz ve kibirli olamaz, Siyonist işgal Filistin toprakları ile Kudüs’ün üzerine bu şekilde gölge düşüremezdi.
Biz her zaman şunu söyledik: İran, Hizbullah’a, direnişe ve Lübnan halkına her şeyi vermiş, karşılığında ise hiçbir şey talep etmemiştir. İran; kendi kararlarımızı alabilmemiz, topraklarımızı özgürleştirmek için gücümüzü artırmamız, toplumumuzun yaralarını sarmamız ve onlara destek olmamız için bize yardım elini uzatmıştır. Bugün de İran kendi kanını feda etmektedir; Siyonist rejimin Beyrut’un güneyindeki Dahiye bölgesine yönelik saldırısına, bu rejimi doğrudan bombalayarak karşılık vermiş ve bunun sonucunda kendisini büyük fedakarlıklar gerektiren topyekun bir savaş riskinin ortasında bularak tüm sonuçlarına göğ germiştir. Gür bir sesle haykırıyorum: İran, izzet ve şerefin simgesidir.
Hizbullah ve onun İslami Direniş kanadı adına, Lübnan halkı içindeki direniş sevdalılarının şükranlarını iletmek üzere; başta ümmetin şehitlerinin seyyidi Seyyid Hasan Nasrallah (Rıdvanullahi Aleyh) olmak üzere tüm şehitlerimiz, gazilerimiz ve esirlerimiz adına size teşekkür ediyorum. Özellikle müzakere heyeti başkanı olarak şahsınıza ve Dışişleri Bakanı Dr. Abbas Arakçi dahil olmak üzere tüm ekibinize şükranlarımı sunarım.
Ayrıca, bizleri teveccühleriyle onurlandıran, Şehit İmam Hamaney’in (Kaddesallahu Sırrahul Azîz) bereketini ve himayesini bizlerde yeniden yaşatan Liderimiz Ayetullah Seyyid Mücteba Hüseyni Hamaney’e (Dame Zılluhu) şükranlarımızın iletilmesini rica ederim. Aynı şekilde direniş dostu Cumhurbaşkanı Dr. Pezeşkiyan’a, sergilediği sağlam duruşla tüm denklemleri altüst eden o nurani güç Devrim Muhafızları Ordusu’na, orduya, seçkin devlet adamlarına, İran’ın tüm resmi kurumlarına ve halkına teşekkürlerimizi ulaştırınız.
Son olarak büyük İran halkını özel olarak anmak istiyorum. İran şehirlerinin meydanlarında toplandıklarını gördük; direnişi ve halkını kurtarmak için canlarını feda etmeye hazır olduklarını haykıran seslerini duyduk.
Size minnettarız. Vefakar İran’a minnettarız.
