Türkyılmaz’ın erbain hakkındaki konuşması şu şekilde:
Erbain’nin azameti, büyüklüğü Aşura’ya nasıl bakıldığına
bağlıdır; bazıları şehadetin 40. günü olarak bakıyor, bazıları ise kıyamın 40.
günü.
Erbain'in azameti şehadetin kırkıncı günü olması değildir. O
zaman sadece matem, yas, gözyaşı ağlama yeterli olacaktır. Ama Hz. Zeynep
bununla yetinmiyor. Hüseyni Kıyamı Aşura sonrasında da devam ettiriyor.
Hz. Zeynep bir görev üstlenmişti; Hüseyni Kıyamı kırk gün
boyunca tebyin edip insanların uyanışını sağlamalıydı.
Hz. Zeynep (sa), Kerbela katliamından sonra 40 gün boyunca
ellerinde ve ayaklarında zincir Aşura'nın nurunu, şehitlerin kanıyla yakılan
hidayet meşalesini şehir şehir, kasaba kasaba taşıyarak insanları gaflet
uykusundan uyandırmaya çalışıyordu.
Erbain sadece matem, yas, gözyaşı değildir; daha çok dik
duruştur, siyasi şuurlanmadır, tağutlara karşı haykırıştır.
Hz. Zeynep (sa) 40 gün boyunca siyasi tavır ve haykırışıyla
zamanın Tağutunun zulümlerini ortaya döküyordu.
Evet, Zeynep (sa) Kerbela’dan hareket edip tekrar Kerbela’ya
dönene kadar süren Erbain'de yani 40 gün boyunca insanları siyasi bilince, basirete,
olayın iç yüzünü anlamaya davet ediyordu.
Hz. Zeynep (sa) İmam Zeynel Abidin'in (as) izniyle halk ile
konuşurken, Kerbela’daki hakikatleri beyan ederken hidayet, nasihat ve kınama
dili kullanıyordu. Ama zalim ve tağut idarecilerle konuşurken tamamen siyasi,
dik duruşlu, izzetli ve onurlu bir dil kullanıyordu.
Hz. Zeyneb (sa) 40 gün boyunca Müslümanların o zaman iki
önemli merkez durumunda olan Kufe ve Şam gibi iki büyük şehirde inkılap
gerçekleştiriyordu.
Erbain'in azameti, derinliği, hedefi Tağutun saltanatını
sallamaktır.
Erbain'in azametine gölge düşürmemek gerek. Erbain mesajı
bütün zamanlaradır. Belli bir zamana ait olan bir zafer olsaydı şimdi büyük bir
bayram ve festival havasında kutlanırdı. Halbuki Erbain o zamandan günümüze
kadar insanların uyanış ve diriliş sembolüdür ve bu mesajı Hz. Mehdi'nin (af)
zuhuruna ulaştıracak bir köprüdür.
Hz. Zeynep (sa) Erbain gününde Kerbela'ya gelerek imamı Hüseyin'e
(as) rapor veriyor, 40 gün boyunca neler yaptığını, Kıyamın mesajını nerelere
ulaştırdığını anlatıyordu.
İşte Erbain, bireysel ibadet, maneviyat, kemale ulaşmanın yanı
sıra, toplumsal uyanış, zalimlere karşı hakkı haykırış ve küresel siyasi bir
duruştur.
Zamanın tağutu Yezid velayet nurunu söndüremediği gibi küçüğünden
büyüğüne günümüz tağutları da Erbain nurunu söndürmeyeceklerdir.
Erbain ziyaretini yerine getirmek müminlerin sıfatlarından
bir sıfattır. Allah bizlere müminlerin sıfatı olan Erbain ziyaretini bütün
yönleriyle yerine getirmeyi nasip eylesin.
Vesselamu aleykum ve Rahmetullahi ve Berekatuh
Ş. Sabahattin Türkyılmaz